12/27/2007

Umeå Smells Queer

Jag älskar Frida Selander, hon är helt jävla underbar. Jag växte upp med henne[s musik]. She's Got The Beat-festivaler etc. i Umeå. Sedan såg jag henne på en queerfestival i Sthlm i våras, och sedan på Pride, där jag köpte hennes [helt sjukt fantasiskt bra] skiva Be The Knight. (Lyssna på låtarna Worn Out, Always That Boy och Foxtrot Lady from Be The Knight-skivan.)

Nyss släppte Frida Selander två nya skivor (not so long story but one I won't tell 'cause I can't be bothered). Nyss var det julafton, och min mamma gav mig bägge dessa skivor i klapp. Jag tänkte citera lite från låten Umeå Smells Queer. (Just fan, glömde nämna hur queer Frida Selander är. Iaf.)

I move like Elvis I feel like Elvis*
Bugs on the dancefloor digging up the motions
The beats are broken

This city smells queer the door is open
No rules no rules no rules no rules no rules no rules no rules

Now we demand so please please us
The secret land the real stuff the love buzz
You do as you like it's not a sin
We won't judge you no we won't go on begin

You can combine anything you want anything at all
No rules no rules no rules no rules no rules no rules no rules

She smokes like Eastwood he looks like Garbo
You're in the kitchen tying up your tits** while
I'm at the opera checking up the chicks***
The hits are hitting heating up the bits
She wants a woman who can make her a man
He wants a boy who'll understand
The foor is lifting

The city smells queer the door is open
No rules no rules no rules no rules no rules no rules no rules
You're free to choose your way you're free to choose your way
You're free to choose your way no rules no rules no rules

The city smells queer the door is open no rules


* Jag minns hur Rakel alltid jämförde Frida Selander med Elvis när vi var små
** Kul bara för att jag gjorde det, band brösten i köket, härom dagen, heh
*** Kul för Umebor som vet att operan (Norrlandsoperan) är där tex Klubb Subjekt (queerklubben i Umeå) håller till, och andra klubbar. Det rör sig alltså förmodligen inte om operakikare och 1800-talsmiljö (vilket är det jag ser framför ögonen när jag här den meningen).

Inga kommentarer: