12/10/2007

M.I.A.

Ibland inser jag att jag hör hemma i Sthlm. Det är för stort, för mycket [folk, etc.], för en massa jävla saker, men. Jag tänker på gayvärlden och feminismen i Umeå, och tror att den är mer radikalfeministisk? Kanske inte enbart, men jag älskar verkligen queer/trans/drag-grejen i Sthlm, det är typ allt jag vill ha. Mustach och kostym liksom – vad behöver jag mer för att fighta mitt war?

Jag har flera anledningar att flytta till Umeå, men den sociala biten i Sthlm skulle jag nog sakna (även om jag egentligen har fler nära vänner i Umeå, så är det inte mkt queer etc.). Just nu vill jag bara dansa konstant, i Sthlm kan jag gå ut på gay/flat/queer-klubb var och varannan dag – och det finns flera alternativ på helgerna – vad finns det i Umeå?

Jag tror att jag väntar till en bit in i vår, och frågar Karin (som ska plugga juridik i Sthlm) hur den linjen är här, så kan jag veta osv.

Svårt svårt svårt.

Inga kommentarer: