4/07/2008

*Study*

Kurslitteratur är tamigfan det sexigaste som finns. Jag kan inte hjälpa det. Trots tentastress och kunskapsångest kan jag inte låta bli att rysa, det här är bilden jag har i mitt huvud av studier, det här är högskola och lärande och gräva ner sig i teorier. Analyserandet, skrivandet (formulerandet av meningar, just de rätta orden?), kaffet (jo det hör till) och högarna av böcker ikring mig. De finaste får mig att rysa; L-ordet med lila omslag, Vad är queer med alla lappar och understykningar och anteckningar. Queersverige. På grund av storleken, tjockleker, pärmarna. Åh jag tänds jag tänder, i min asexuella studentverklighet (eller i mina virtuella fantasier) är kurslitteratur sex.

(Och Könet brinner.)


2 kommentarer:

Mikusagi sa...

Jag får inte sprida ut böcker (därför får jag skäll nu när det är sista tentaveckan)... vill också bo utan päron.
Efter sommaren... då så...

Anonym sa...

haha!
Du är den finaste,
(att du vågar erkänna!)
Jag känner ju samma sak,
men jag känner mig som en nörd, plugghäst etc.
haha.