10/30/2007

Juridik-helvetet

Som om att vänta på svar från en tenta och högskoleprovet samt att vara i mitten av en hemtenta inte gjorde mig nog stressad – helst under oktober/november – fick jag just brev från Juridiska Fakulteten på Lunds Universitet. De hade gjort ett "skrivfel" i mitt kursbevis när de skrev att jag hade VG, jag hade tydligen egentligen bara G.

Det kanske verkar fånigt av mig att freaka ut över en sådan sak. Men att få VG på tentan/kursen gav mig en sjuk kick och jag tog det typ som ett tecken på att jag skulle kunna klara av att läsa juridik. Nu tror jag inte längre det, och måste iom det hitta på en ny plan för mitt liv. Vafan den planen nu ska innehålla.

Förövrigt gick högskoleprovet åt helvete, och jag kommer garanterat fucka up tentan jag skriver just nu – mitt enda hopp ligger på tentasvaret från delkurs 1 som jag väntar på. Snälla Ulrika ge mig iaf G.

Varför inbillar jag mig att universitetet är något för mig? Jag är uppenbarligen en akademisk-retard och borde förmodligen förpassas tillbaka till dagis. Jag vet fan inte vad pluggande är.

Förövrigt är det Oktober/November (sak samma, en månad med två namn) och jag har oexisterande energi och vill fly allting. Förövrigt vill jag bo i Umeå med vad i helvete ska jag göra där om inte plugga juridik? Förövrigt är jag galet asocial nu och jag förstår inte ens vars (ja jag jobbar på norrlänskan) timmarna tar vägen. I helvete.

1 kommentar:

Anonym sa...

johanna i bland är livet etthelvete. lunds univ. är dumma i huvudet.
ta ett djupt andetag och kom till umeå, så ska du få en kram1