10/22/2007

I wanna marry my dog, why can't I marry my dog!?

"Traditionellt är äktenskapet heterosexuellt och monogamt, men enligt Stefan är en annan syn på trohet vanlig inom gaykulturen. Han citerar Andrew Sullivan, som säger att det finns större förståelse för ”behovet av extra sexuella kontakter i en relation mellan två män”. Den uppfattningen delas inte av alla homosexuella, men den är vanlig, hävdar Stefan."

Jag tänker helt fräckt quota och länka mig klasskamrat Mikusagi's blog. Hon skriver om att hon på tunnelbanan såg reklam mot andra former av äktenskap än det heteronormativa.

"Det var en kommentar angående en reklamskylt vars översta text löd "Bevara äktenskapet" och bredvid var det ett hjärta med en pil. Jag tänkte att det kanske var reklam för äktenskapsrådgivning. Sedan såg jag texten "MAMMA + PAPPA + BARN" och då anade jag oråd. Fast man får väl inte proklamera homofobi? Skulle SL tycka att det är okej? Jag tänkte, att det kanske var äktenskapsrådgivning ändå. Lite heteronormativt bara. Håll ihop för barnets skull!" [länk]


Hennes inlägg fick mig att tänka på Bög på Tallinn och citatet "I wanna marry my dog, why can't I marry my dog!?"

1 kommentar:

Mikusagi sa...

Hallå, vad fräck du är!
Förresten är du utmanad.