12/29/2008

Musiken 2008

Jag härmar Rakel och citerar last.fm och mitt mest lyssnade under 2008:

Toppartister 2008:

1. The Knife
2. Tegan and Sara
3. Jenny Wilson
4. Britney Spears
5. Ane Brun
6. M.I.A.
7. Hello Saferide
8. Säkert!
9. Frida Selander
10. Frida Hyvönen

Jag skrev även ner listan på mest spelade låtar, men det var i princip enbart The Knife-låtar så det kändes lite meningslöst. Istället kommer en lista på låtar jag anser definierar mitt 2008 i någorlunda kronologisk ordning:

1. Paper Planes (M.I.A.) - Festlåten som vände livet i december/januari, min och Karins låt
2. From Off To On (The Knife) - Var även den mest spelade låten
3. Någon Gång Måste Du Bli Själv (Säkert!) - Den mycket sena upptäckten av Annika Norlin
4. Gimme More (Britney Spears) - Festen, dansen, vännerna, kulten
5. Crazy Summer (Jenny Wilson) - Definierade delar av våren/början av sommaren och första försöket av en viss relation
6. The Puzzle (Ane Brun) - Andra sommardelar
7. Standing In The Way Of Control (Gossip) - Året, vännerna, festen, och framförallt samboskapet med fru Lisa Dolores K
8. Once I Was A Teenaged Child (Frida Hyvönen) - Återupptäckten, skrivandet, orden, inspirationen
9. I Will Survive (The Puppini Sisters) - Vännerna, peppens återvändande, början av hösten
10. Nothing Like You (When You're Gone) (Hello Saferide) - iPoden, universitetet, tunnelbanan, promenaderna

Inga kommentarer: