12/06/2008

btvsloveohyeah

Något underbart hände i torsdags. Jag vet inte om ni kan relatera – ni får försöka tänka er in i situationen. Jag är en stort stort fan av Buffy the Vampire Slayer. Har varit ett extremt fan, nu mindre extrem, men det är fortfarande en serie som är otroligt grymt viktig för mig.

Jag har bott med Lisa Dolores K sedan i juni, jag har aldrig försökt få henne att titta på BtVS, jag har nog inte ens kollat på det hemma sedan hon flyttade in. Jag har knappt pratat med henne om det – men självklart är hon medveten om att jag är en stor BtVS-nörd.

I torsdags kom jag hem ca 20.00 om hittar frun min – aka Lisa DK – i vardagsrummet kollandes på en DVD. Och vad är det om inte första avsnittet av BtVS. Och hon säger: "Alltså vilka bra dialoger det är!" Ja. Precis det jag först föll för. Vi kollade på fyra avsnitt och jag vill att vi ska se allt innan hon åker! Gah.

Lycka.



Förövrigt ska jag och en kompis nog åka på charter i slutet av januari. Behövligt!

Inga kommentarer: