2/22/2008

Snälla kom närmre

Jag tänkte att det var meningslöst att skriva här för att ingen nästan läser. Men jag ångrade mig.

Tänk om man ska ta och bli nyttig? Äta mindre socker, inte röka, [som Rakel] bli vegan? Promenera mera. Jag tänker inte dra ner på alkoholkonsumtionen dock, det är fan att gå för långt. Jag mår bara bra av att dricka.

Annars? Så händer alldeles för mycket. Egentligen borde jag bara satsa på skolan och saker som drag, teater, skrivande, etc. Vänner kanske men inget annat shit. Menmen shit happens, nu får vi se vad som kommer av dessa saker. Den ena mår jag faktiskt nästan bara bra av, ingen ångest, typ. Det andra, well, fråga mig på söndag I guess?

Och sen var det det här med relationer. Jag vill inte ha hela monogama tvåsamhetsgrejen, partnergrejen, det vet jag. Men poly? Inte min grej. Relationsanarkism? Är jävligt attraherande men pallar jag egentligen eller lurar jag mig? (Så länge man ändå inte blir kär är det kanske lugnt? Man blir ju svartsjuk på vänner även, det är bara att komma över.)

Annars är det tentavecka och jag är så ledsen att jag inte hunnit göra det här ordentligt. Alls. Vet inte ens om jag kommer kunna lämna in det idag kl. 16. Helvete. Det var världens bästa tenta och jag har inte hunnit (många anledningar, tex dumma bibliotek och lång krånglig med sjukt intressant bok på engelska).

Nämen man kanske ska börja fundera på hösten? Boende? Ensam? Med Emilia? Med några andra? Studentboende? Plugga? Genus C? Juridik? Skrivande? Nåt program?

Andas, jag kan inte andas
För det låter så pinsamt kvavt där jag står brevid dig.
För trött för att dölja, det måste vara uppenbart
åh Kom inte närmre, åh snälla kom närmre
Snälla kom närmre, snälla kom närmre, kom närmre...

5 kommentarer:

Anonym sa...

exakt det där citatet lyssnade jag på i morse, den låten ger mig massor just nu. sjukt att de var just den du citerade... :)

ang vegangejen. prova en vecka, som jag. strunta i det om det int fukar. man kan alltid leka! man behöver prova nytt i bland, bryta du vet... :)

åh jag saknar dig. känner att ag inte har nån koll, vet inte vad du gör, vad du tänker osv.

puss!

Mikusagi sa...

Jag läser alltid.

Anonym sa...

åh jag vet inte. pratar sällan i telefon, men det kanske vore nåt?
bara prata av oss lite?

maggan sa...

hej .
jag är den äldre tanten som läste genusvetenskap A men som nu börjat arbeta igen.
jag tycker mycket om att läsa din blogg + "mitt rosa liv" så jag hoppas du fortsätter och beskriver dina studier(det som jag missar, tänk på det, mitt val, eller!!!!).
ha det gott och hälsa IDA
maggan

Mikusagi sa...

OMG Maggan! :D