2/25/2008

Ja, det var helgen det då

I fredags kändes allt fan bara bra. Det var fest och det var fint folk och jag visste vad som gällde. Lördagmorgon var fin med (dåligt rullade) cig på gräsmattan (bestånde av typ tre grässtrån) med Johanna utanför hennes hus. Sedan var det ångestdagen.

Söndag vaknade jag halv tolv (gick inte och la mig sent). Det var ångest men sedan var det långpromenad med Karin (skitbra!). Och teatersport och lekar med queerfolk (fint som fan). Så det var ångest igen, och nu är det ångestveckan och jag borde ringa och försöka få sommarjobb på posten (telefonsamtal skapar ångest, helvetet). Imorgon ska jag, jaja.

Ibland tänker jag att jag ska skita i allt vad kärlek (inte som att jag hittar det ändå), sex (inte som att jag bryr mig mkt om det ändå) heter och bara ha vänner, liksom man kan ju hångla och shit ändå men, helvete vad krångel allt annat skapar. Polyångesten. (Och nej jag är väl inte direkt poly men.)

Regina är tillbaka i mitt liv, upptäckte henne igen imorse. Och jag vill bo på Polishuset, dricka vin, äta bra och promenera. Det vill jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har också ångest. vad är det som händer i det här livet...?

Mikusagi sa...

Jag läste "Polyhuset" först.